Rubbing
Bilens lack slits, bleknar och mattas ner med tiden, det spelar ingen roll vilket skydd du har eller hur noggrant du tvättar. UV-strålning, luftföroreningar och oxidation mattar med tiden ner lacken på ditt fordon. För att återställa din lack till sitt ursprungliga skick så behöver du polera med en rubbing.
-
Skumtrissa Polering Grön
86 SEK – 1 499 SEK -
Diamond Cut Compound
1 498 SEK -
Ultra Pro Speed Compound
811 SEK – 2 498 SEK -
Ultra Cut Compound
339 SEK -
Foam Cut Compound
819 SEK – 2 499 SEK -
Pro Speed Compound
683 SEK – 1 748 SEK -
Skumtrissa Polering Röd
86 SEK – 1 499 SEK -
DA Microfibre Correction Compound
369 SEK – 2 123 SEK -
TestvinnareTestvinnare
Ultimate Compound
289 SEK -
Scratch X 2.0
259 SEK -
DA Foam Cutting Disc
61 SEK – 1 445 SEK
Polera bilen
När du använder en rubbing, oavsett om du använder dig av en polermaskin eller om du polerar din lack för hand så kommer du ta bort det översta lagret på klarlacken. Men var inte orolig, det handlar endast om mikromillimetrar. Detta behövs för få bort repor och få tillbaka bilens ursprungliga glans. Rubbing är det mest krävande jobbet inom bilvård, det gäller att både ha tålamod och tid i detta steg. Men ju mer tid du lägger ner på rubbing steget desto bättre kommer slutresultatet bli.
Grövre repor kan vara lite svårare att få bort, en regel man brukar följa är att om en repa inte känns med nageln eller inte syns när bilen är blöt så går den att polera bort. Är reporna grövre än så kan det krävas en omlackering.
Meguiar’s erbjuder ett brett sortiment av rubbingar/compounds för att passa en mängd olika behov. Kontakta oss gärna om du vill få råd och tips för vad som passar dig!